Concept

Wat is Concept?

Een concept is de kern, de basis, het idee, van waaruit een product ontstaat. Deze kern komt voort uit een gedegen analyse en vastlegging van de probleemstelling. Een concept is dynamisch en moet op een creatieve en flexibele manier gehanteerd worden. Tijdens de cursus concept vindt er een cross-over plaats tussen verschillende disciplines: modestyling, interieurstyling, fotostyling, foodstyling, branding en ook andere gebieden waar je je interesse mogelijk hebt liggen (zorg, financiële wereld, musea, overheid). De focus zal liggen op het neerzetten van een concept binnen een gegeven kader, waarbij het van ondergeschikt belang is of dit voor mode, interieur, zorg of welk ander segment dan ook is. Het gaat hierbij om het neerzetten van een concept binnen een gesteld kader (het pakket van eisen). Bij de cursus Concept is het gewenst dat er al een gedegen kennis en ervaring aanwezig is binnen verschillende disciplines, oftewel bij Vogue, oftewel elders. Lesonderwerpen zijn het interpreteren van de eisen van een klant, de analyse en visualisatie van doelgroepen, analyse en visualisatie van trends en marktontwikkelingen, brainstorming, het ontwikkelen en visualiseren van concepten, de vertaling van het concept naar concrete en uitvoerbare producten en diensten en de mondelinge presentatie van het concept.

Hoe lang duurt de cursus Concept?

30 weken, van september tot begin juni.

Wat kost de cursus Concept?

De cursus kost € 995,-

Hoe meld ik me aan?

Meld je hier aan voor de cursus Concept. Daarna ontvang je van ons een aanmeldingsformulier voor een intakegesprek, een kostenoverzicht informatie, algemene informatie en de toelatingsopdrachten. Heb jij een portfolio, dan kun je deze meenemen naar het intakegesprek in plaats van de toelatingsopdracht.

Andere interessante cursussen die wij aanbieden zijn:

MarketingBrandingEigen Bedrijf 

Ga terug naar het cursusoverzicht