Conceptstyling

Wat is Conceptstyling?

Een concept is de kern, de basis, het idee, van waaruit een product ontstaat. Deze kern komt voort uit een gedegen analyse en vastlegging van de probleemstelling. Een concept is dynamisch en moet op een creatieve en flexibele manier gehanteerd worden. Tijdens de cursus conceptstyling vindt er een cross-over plaats tussen verschillende disciplines: modestyling, interieurstyling, fotostyling, foodstyling, commerciële presentatie en ook andere gebieden waar je je interesse mogelijk hebt liggen (zorg, financiële wereld, musea, overheid). De focus zal liggen op het neerzetten van een concept binnen een gegeven kader, waarbij het van ondergeschikt belang is of dit voor mode, interieur, zorg of welk ander segment dan ook is. Het gaat hierbij om het neerzetten van een concept binnen een gesteld kader (het pakket van eisen). Bij de cursus Conceptstyling is het gewenst dat er al een gedegen kennis en ervaring aanwezig is binnen verschillende disciplines, oftewel bij Vogue, oftewel elders. Lesonderwerpen zijn het interpreteren van de eisen van een klant, de analyse en visualisatie van doelgroepen, analyse en visualisatie van trends en marktontwikkelingen, brainstorming, het ontwikkelen en visualiseren van concepten, de vertaling van het concept naar concrete en uitvoerbare producten en diensten en de mondelinge presentatie van het concept.

Hoe lang duurt de cursus Conceptstyling?

30 weken, van september tot begin juni.

Wat kost de cursus Conceptstyling?

De cursus kost € 895,-

Hoe meld ik me aan?

Meld je hier aan voor de cursus Conceptstyling. Daarna ontvang je van ons een aanmeldingsformulier voor een intakegesprek, een kostenoverzicht informatie, algemene informatie en de toelatingsopdrachten. Heb jij een portfolio, dan kun je deze meenemen naar het intakegesprek in plaats van de toelatingsopdracht.

Andere interessante cursussen die wij aanbieden zijn:

MarketingCommercieel PresenterenEigen Bedrijf 

 

Ga terug naar het cursusoverzicht