Wat is Online Marketing?
Iedereen is online, ook jij. Online marketing is niet meer weg te denken als het gaat om het vinden, boeien en behouden van (nieuwe) klanten. Heb je ambities om te werken in deze boeiende en snel veranderende wereld? Of heb je al een baan waarbij online marketing belangrijk is en ben je op zoek naar praktische tips en theoretische onderbouwing? In deze praktijk gerichte basiscursus kom je alles te weten over online marketing. Op welke doelgroep richt je je en hoe weet je ze voor je te winnen? Hoe zet je online advertising en zoekmachinemarketing in? Hoe verbeter je de conversie van de website? Wat zijn de kansen van apps en mobile marketing? En welke social media kanalen zijn er en hoe zet je deze optimaal in? Wat is influencers marketing en hoe combineer je online marketing met andere marketing activiteiten. Je ontwikkelt alle benodigde basiskennis om je als online marketeer te ontwikkelen. Tijdens de lessen bespreken we diverse cases. We werken met deelopdrachten. Hierbij leer je de verschillende onderdelen van een online marketingplan in te zetten. Bijvoorbeeld een social media campagne. Aan het eind van het programma ben je in staat je eigen online marketingplan te maken en presenteren.
Het resultaat:
- Je kent de nieuwste ontwikkelingen binnen online marketing;
- Je hebt inzicht in het gedrag van jouw doelgroep;
- Je weet hoe je passende content voor jouw online communicatiekanalen kunt maken;
- Je zet online marketing effectief in om commerciële doelen te halen;
- Je brengt advies aan je organisatie uit over de inzet en aanpassingen van de website, zoekmachine optimalisatie, de inzet van Social Media, E-mail Marketing en Online Advertising.
Programma:
• Customer Journey • Online advertising • Social media • Zoekmachinemarketing • E-mail marketing • Websites en apps • Content marketing • H3 model • Influencer marketing • Google Analytics • Data en online marktonderzoek • Metaverse • Online marketing trends • Het online marketingplan • Juridische aspecten • Praktijksituaties en voorbeelden
Hoe lang duurt de cursus Online Marketing?
30 weken, van september tot begin juni.
Wat kost de cursus Online Marketing?
De cursus kost € 995,-.
Hoe meld ik me aan?
Meld je hier aan voor de cursus Online Marketing. Daarna ontvang je van ons een aanmeldingsformulier voor een intakegesprek, een kostenoverzicht informatie, algemene informatie en de toelatingsopdrachten. Heb jij een portfolio, dan kun je deze meenemen naar het intakegesprek in plaats van de toelatingsopdracht.








Als achtjarig meisje uit Zaandam heb ik mijn moeder vaak genoeg teleurgesteld met tekeningen die vooral niet over haar gingen. Mijn vriendinnetjes verrasten hun moeders altijd met toffe prenten van stokpoppetjes die dienden als een happy family. Mijn moeder daarentegen moest het doen met diverse lijnen op papier getekend die eigenlijk plattegronden van ingerichte villa’s voorstelden.






Na het afronden van mijn MAVO diploma koos ik voor de opleiding Interieur Design te Leeuwarden. Digitale vormgeving en het creatief bezig zijn sprak mij erg aan, maar ik wilde mij graag breder ontwikkelen. Al snel kwam ik terecht bij de Akademie Vogue. Ik voelde mij hier direct op mijn plek door de huiselijke sfeer en de inspirerende docenten. De combinatie van werk en studeren bevalt mij erg goed. Naast 1 dag school in de week werk ik 3 dagen. Hiernaast heb ik nog genoeg vrije tijd voor mijn hobby’s tekenen/schilderen en fotograferen. Op dit moment volg ik mijn laatste cursus van het diploma in de richting mode en fotografie.
Mijn naam is Hessel. Ik ben het afgelopen jaar gestart bij Akademie Vogue. Ik volg de cursussen Technisch Modetekenen, Digitaal Dessinontwerpen en Modestyling. Ik heb altijd al een passie gehad voor mode, maar ik wist nooit echt wat ik binnen de mode zou willen doen. Akademie Vogue biedt mij de mogelijkheid om verschillende soorten cursussen te volgen. Hierdoor doe ik veel ervaring op. Ook leer ik meer over mijzelf, waar ik goed in ben en waar mijn interesses liggen. Wat fijn is aan Akademie Vogue is dat je de kennis direct in de praktijk brengt. Naast dat je hierdoor je kennis leert toe te passen bouw je ook een goed portfolio op. Docenten motiveren je door vooral te vertellen over eigen ervaringen.

